כיצד פותחים עמוד עסקי (שנראה טוב) בפייסבוק - מדריך מעשי לבעלי עסקים

נוכחות העסק שלך ברשת החברתית הגדולה ביותר באינטרנט, פייסבוק, היא למעשה חיונית ו"מוצר חובה" לכל עסק, חברה, ארגון ואישיות ציבורית.

זו הדרך שלך בתור מנהל העסק לשמור על קשר קרוב ויומיומי עם לקוחותיך ולדאוג שאינם שוכחים אותך ומודעים לכל שינוי, מבצע והנחה שברצונך לפרסם. בנוסף, לקוחות המעריכים פעילותך (למשל עשו Like למבצע שפרסמת) משמשים בתור משווקים של העסק שלך לחבריהם ובכך מגדילים את חשיפתך לקהל לקוחות רחב יותר! את כל זה ועוד תוכל להשיג למען עסקך בכמה פעולות פשוטות וללא עלות או בעלות נמוכה אם תבחר בעמוד מושקע יותר מבחינה גרפית או מבחינת האפליקציות המותקנות בו. 

פתיחת עמוד פייסבוק מותנה בכך שמאחורי העמוד העסקי חייב להיות חשבון פרטי ממנו הוא נוצר, מתוך מחשבה שלכל עסק יש בעלים אנושי... אל דאגה, העמוד העסקי רק ינוהל על ידכם דרך העמוד הפרטי אולם לגולש חיצוני לא יהיה מושג שיש קשר בין העסק לאדם המנהל אותו. 

שלב 1
מהעמוד הפרטי שלך בפייסבוק, יש ללחוץ על "צור/צרי דף..." שנמצא בתפריט העליון בפייסבוק האישי שלך. 
שלב ראשון - צור דף


שלב ראשון - סוג העסקכעת יפתח חלון המאפשר לכם לבחור עמוד המתאים לסוג העסק שלכם. שלב הגדרת העסק הוא חשוב כיוון שבעת חיפוש במנועי החיפוש באינטרנט העסק שלכם יעלה אצל הגולשים הרלוונטיים שחיפשו עסק מסוג זה. הסוגים הקיימים: 
1. עסק מקומי או מקום - לעסקים עם כתובת פיזית.
2. חברה, ארגון או מוסד - לעסקים או ארגונים גדולים, בתי ספר, אוניברסיטאות וכדומה.
3. מיתוג או מוצר - עמוד לקידום מוצר. מדובר בעסק שכל מכירותיו הן מוצר ספציפי למשל עמוד לקידום מכירות של מכונית מסוימת.
4. אמן, להקה או דמות ציבורית - עמוד לאדם ולא למוצר, אם הוא עצמו זה העסק, למשל אישיות פוליטית הרוצה לקדם עצמה.
5. בידור - עמוד לקידום תוכנית טלויזיה, לדיסק מסויים וכדומה.
6. מטרה או קהילה - קידום אידיאולוגי של עקרון מסוים או של קבוצה מסוימת, למשל קהילת החד-הוריים בארץ. 
במדריך זה ניצור עמוד לעסק מקומי. יש ללחוץ על הסוג המבוקש ואז יפתח במקום האייקון טופס קצר למילוי פרטי העסק.  

שלב 2
כעת יש למלא את פרטי העסק. שימו לב שבשדה עיר/מדינה יש להזין את הנתונים באנגלית! לסיום לחצו על כפתור "תחילת עבודה".
שלב שני - פרטי העסק

שלב 3
כעת נגדיר את כל פרטי העסק שיופיעו בעמוד:
1. אודות - מלא קטגוריות המתאימות לעסק שלך (מקל על גולשים להגיע אליו באמצעות מנועי חיפוש), תאר את העסק בתמצות אבל באופן משכנע, הוסף קישור לאתר אינטרנט אם ישנו, בחר כתובת לעמוד שלך (למשל של העמוד שלנו היא: www.facebook.com/studio.grafov) והאם העסק הוא אמיתי או או דמיוני (ישנם כל מיני אמנים בעולם שעושים דברים מוזרים...). לחץ "שמור מידע" לסיום ומעבר לתמונת פרופיל.
שלב שלישי - הגדרת העסק2. תמונת פרופיל - תוכל להעלות תמונה מהמחשב שלך או לבחור תמונה במתוך אתר, מומלץ מאתר העסק כמובן. שים לב שתמונת הפרופיל היא ריבוע, כלומר אם תבחר בתמונה שאינה ריבוע פייסבוק יחתוך אותה עבורך. גודל התמונה הוא 180X180 פיקסלים.
3. הוסף למועדפים - קישור לעמוד יתווסף בעמוד האישי שלכם בסרגל הימני תחת מועדפים. 
4. הגע לאנשים נוספים - מדובר על פרסום בפייסבוק, שירות הניתן בתשלום. נוותר על שלב זה כרגע (לחץ דילוג). 

שלב 4
מזל טוב, יש לך עמוד עסקי בפייסבוק! כמובן שנדרשים עוד שיפורים ומהלכים בכדי להפוך אותו למניב פירות. נבחן את העמוד לפרטים:
1. נשים לב שכעת אנו נמצאים בעמוד העסקי וכל מה שנפרסם יופיע בו ולא בעמוד הפרטי שלנו! (ראה הערה בראש הדף - בלחיצה תוכל לשנות שוב לעמוד הפרטי). 

2. לוח הניהול - התראות והודעות יגיעו לכאן, למשל כאשר מישהו שאל שאלה או שיתף משהו בעמוד שלכם. כפתור "קדם דף" מתייחס לאותו קידום בתשלום שראינו בשלב הקודם. נתוני הכניסה מאפשרים לך לצפות בכמה אנשים נכנסו לעמוד, כמה אנשים מדברים עליו וכמה אנשים עשו לו לייק בשבוע האחרון. ניתוח נתונים זה ניתן רק לעמוד עסקי שלו מעל ל-30 לייקים. ולבסוף, תוכל להזמין את חבריך להתרשם ולעשות לייק לעמוד החדש שלך. רצוי לחכות עוד קצת לפני שמזמינים אותם, יש לנו עוד כמה דברים לסדר... בכדי להסתיר את לוח הניהול שתופס מקום רב על המסך לחץ על "הסתר". אין לכך משמעות על מה שרואה הגולש, הוא כמובן אינו חשוף ללוח הניהול שלך לעולם.

שלב רביעי - לוח הניהול
3. הדף עצמו - כאן תוכל לעדכן את הפרטים ולהתחיל לפרסם את עסקך. ב"עדכן פרטי דף" תוכל לעדכן את הנתונים שהכנסת בשלבים הקודמים, במקרה שמשהו השתנה. ב"הוסף תמונת נושא" תוכל להוסיף תמונת רוחב הנקראת Cover שמקנה לעמוד מראה נאה יותר מבחינה גרפית. שים לב שגודל תמונת ה-Cover הוא בדיוק 851X315 פיקסלים, כך שאם תבחר תמונה גדולה מכך, פייסבוק יחתוך אותה עבורך. אין לשים תמונה קטנה מגודל זה אחרת היא תהיה מפוקסלת ולא נאה. תוכל לבחור לך Cover מהתמונות שהכנו עבורך, לשימוש חופשי (יש ללחוץ עם עכבר ימני על התמונה ולבחור ב"שמור בשם..." בכדי לשמור אותה במחשבך):

תמונת COVER - לוח שחמט

תמונת COVER - תווי נגינה

תמונת COVER - משטח עץ

תמונת COVER - תות במים

תמונת COVER - אבנים טובות

תמונת COVER - פסיפס כחול

תמונת COVER - שמיים כחולים עם עננים

תמונת COVER - היי טק

תמונת COVER - לוח קליעה למטרה עם חיצים

אם תרצו ליצור תמונה מותאמת משלכם, תוכלו לעשות זאת ולהתאימה לגודל הנכון באמצעות המדריך שכתבנו אודות שינוי מידות תמונה.

שלב 5
הוספת אפליקציות להעשרת העמוד:

שלב חמישי - אפליקציות לדוגמאכעת משיש לנו את הגרפיקה לעמוד, נוסיף אפליקציות פייסבוק להעשרת העמוד. ישנן אפליקציות רבות, חלקן ניתנות לשימוש חינמי וחלקן בתשלום. באמצעות האפליקציות תוכלו: 
* לפתוח טאב של טופס יצירת קשר
* לפתוח טאב של תמונה המציגה עמוד אודות, ברושור, פוסטר וכדומה
* לפתוח טאב המאפשר הצגת מסמך PDF
* לפתוח טאב המציג סרטון יוטיוב
* לפתוח טאב של חנות אונליין בעמוד הפייסבוק שלכם(!)
ועוד המון אפשרויות שרק הולכות ומשתכללות עם הזמן. במדריך זה נלמד אתכם כיצד לפתוח טאב של טופס יצירת קשר. תוכלו לערוך חיפוש באינטרנט ולגלות אפליקציות רבות וטובות נוספות.

הוספת טאב של טופס יצירת קשר
נשתמש באפליקציה של חברת Comlead המספקת מגוון אפליקציות לפייסבוק - לחץ כאן להוספת האפליקציה לעמוד העסקי שלך
אם תפתח לך הערה שנוגע לכך שעליך להוסיף את האפליקציה מהחשבון האישי שלך, לחץ על "המשך בשם..."
שלב חמישי - הוספת אפליקציה לעמוד

לאחר מכן יפתח חלון בו תתבקש לבחור לאיזה עמוד אתה מעונין להוסיף את האפליקציה. תוכל לנהל דרך חשבונך מספר עמודים ולפיכך קיימת אופציה זו. בחר בעמוד שלך בשדה הגלילה. לסיום, לחץ על Add Page Tab.
שלב חמישי - הוספת האפליקציה לעמוד

כעת האפליקציה נוספה ופייסבוק יחזיר אותך לעמוד הפרטי שלך. בכדי לגשת לניהול העמוד יש לבחור בו בתפריט העליון.

שלב חמישי - גישה לניהול העמוד שלך

בעמוד העסקי נראה שנוסף לנו טאב יצירת קשר! לחצו עליו בכדי לשנות את ההגדרות שלו.

שלב חמישי - טאב האפליקציה נוסף לעמוד

לאחר הלחיצה נגיע לעמוד יצירת הקשר. בתור מנהלי העמוד אתם יכולים גם לערוך את תצוגת האפליקציה - לחצו על Edit Settings.

שלב חמישי - עריכת תצוגת האפליקציה

כאן ישנם שלוש לשוניות המאפשרות הגדרות של פרטי טופס יצירת הקשר:
1. לשונית ראשונה - Form Builder. הגדר את הפרטים הבאים:

שלב חמישי - הגדרת פרטי הטופס באפליקצית "צור קשר"

2. לשונית שניה - Company Details. מלא את הפרטים הבאים:


שלב חמישי - הכנסת נתוני החברה באפליקציית "צור קשר"

3. לשונית שלישית - Recent Massages מאפשרת לך לעקוב אחר הודעות שהתקבלו (בנוסף לכך שההודעות ישלחו למייל שהגדרת בלשונית הראשונה). לסיום לחץ שמור. כך הטאב יראה לגולש לאחר ההגדרות:

שלב חמישי - מראה האפליקציה לגולשים בעמוד שלך

 

בכדי לערוך את שם הטאב, יש ללחוץ על החץ הפותח את כל הטאבים בעמוד ואז ללחוץ על אייקון העריכה של הטאב החדש שיצרנו ולבחור בעריכת הגדרות. אז יפתח חלון בו נגדיר את השם החדש. כאן גם נוכל לשנות את התמונה של הטאב - עליכם להכין תמונה בגודל 111X74 בדיוק. בכדי לערוך גודל של תמונה תוכלו להעזר במדריך שלנו בנושא עריכת תמונות - חיתוך ושינוי מידה.

שלב חמישי - עריכת שם טאב האפליקציה

עמוד הפייסבוק העסקי שלכם באוויר ועכשיו גשו למשימה החשובה של פרסום תכנים והעלאת תמונות רלוונטיות והגדילו את קהל לקוחותיכם. 

מקווה שנהניתם ממדריך זה, אם מצאתם אותו שימושי אנא שקלו לשתף אותו ברשתות החברתיות, תודה!

Loading...
Loading...