כיצד מבצעים חיתוך ושינוי מידה לתמונה

תמונות הן אלמנט מרכזי וחיוני בכל אתר, עמוד פייסבוק, מייל וכו' - אם לשם העיצוב או אם לצרכים טכניים כגון הצגת תרשימי זרימה או מדריכים כתובים כמו זה שלפניכם.

Google vs Facebook - היכן כדאי לי לפרסם את העסק שלי?

לקוחות רבים פונים אלי בשאלה היכן כדאי להשקיע את תקציב הפרסום של העסק שלהם באינטרנט. אין ספק שהמקומות בהם נמצאים רוב אם לא כל הלקוחות שלנו הם גוגל ופייסבוק. ובכן, בקצרה, הנה התשובה:

 1. עקרון הפרסום
פרסום push לעומת פרסום pull - מודעות פרסום בפייסבוק מופיעות לגולש מבלי שהוא חיפש אותן. הן פשוט נראות בצד העמוד ומנסות ללכוד את תשומת לבו. זהו פרסום push כיוון שהמודעה "נדחפת" לעמוד הפייסבוק, מבלי שנערך שום חיפוש. לעומת זאת, בכדי שהפרסום שלנו יראה בגוגל, על הגולש להקליד את מילות החיפוש שהגדרנו במודעה. זהו פרסום pull כיוון שהגולש נדרש "לשלוף" מידע מהרשת ואנחנו משלמים כאן על הזכות להשלף לפני אחרים. מכאן עולה נקודה חשובה: עלינו לבחון איזו שיטת פרסום יעילה יותר עבוד המוצר או השירות שלנו. אם מדובר במוצר חדשני, למשל חליפת-מזגן לרוכבי אופנוע או באירוע יוצר דופן כמו פסטיבל למוסיקה ווקאלית, הסיכוי שיימצאו על ידי חיפוש בגוגל הוא קטן כיוון שאף אחד לא יודע על קיומם של מוצרים אלו. לעומת זאת פרסומת שתופיע בעמוד הפייסבוק ותספר על המוצר החדש תהיה יעילה הרבה יותר!

1
2. מי רואה את המודעה שלי ופילוח שוק הלקוחות מכיוון שגם בגוגל וגם בפייסבוק אנו משלמים עבור הקלקה על המודעה שלנו, נרצה שהמקליקים יהיו באמת לקוחות פוטנציאלים. למעשה הפרסום האפקטיבי ביותר מבחינת עלות מול תועלת יהיה פרסום עבור קהל היעד הספציפי למוצר שלנו. בגוגל, המודעה שלך גלויה לכל מי שהקליד את מילות החיפוש הרלוונטיות. בפייסבוק המודעה מופיעה רק בעמודים המתאימים לתנאים שהגדרת. למשל, אם אולם אירועים רוצה לפרסם לציבור צעירים העומדים להנשא, הוא יכול להגדיר שהמודעה תראה עבור גולשים שהסטטוס שלהם הוא "מאורסים". כך יוכל להגדיל את הסיכויים שההקלקות על המודעה נעשו בידי לקוחות פוטנציאליים. אתרי היכרות יכולים לפרסם על פי גיל וסטטוס "רווק" של הגולש. במילים אחרות, הפרסום בפייסבוק ממוקד הרבה יותר וההקלקות על המודעה שלנו יעשו על ידי ציבור עם פוטנציאל גבוה להיות לקוחות שלנו.

3. שמירת לקוחות שראו את המודעה 
בפרסום בגוגל, אנו מקווים שהגולש יכנס לאתר שלנו, יקרא על המוצר או השירות וירשם לניוזלטר שלנו או ילחץ על הקישור לפייסבוק ושם יעשה Like לעמוד - כך נוכל לשמור איתו על קשר. בפייסבוק התהליך קצר יותר, כיוון שאם אנו מפרסמים את עמוד הפייסבוק שלנו, כבר במודעה מופיע כפתור שלחיצה עליו עושה Like לעמוד שלנו. מרגע זה כל הפוסטים שנעלה בעמוד הפייסבוק של העסק ייראו לגולש. 

לסיכום: לפרסום באינטרנט השפעה רבה על הגדלת חשיפת העסק. הבחירה האם לפרסם בגוגל או בפייסבוק כרוכה בבחינת טיב המוצר, מי קהל היעד ועד כמה הוא מודע לקיומו של המוצר שלי. לאחר ניתוח הדברים, תוכלו לקבל החלטה מושכלת יותר באשר להיכן להשקיע את תקציב הפרסום שלכם.

הוספת טקסט על גבי תמונה

שילוב של טקסט על גבי תמונות נדרש בעת יצירת חומר פרסומי מודפס כגון כרטיסי ביקור, עלונים, מעטפות ופוסטרים וכן עבור הדפסות אישיות כגון ברכות יומולדת, גלויות ואלבומים מודפסים.

הוספת תמונה על גבי תמונה

במקרים רבים נרצה לשלב תמונה על גבי תמונה בכדי ליצור קולאז' או להעביר מסר. בשילוב שתי תמונות או יותר יש לקחת בחשבון את סוג התמונות כיוון התמונה שתהיה מעל תמונת הרקע תסתיר אותה חלקית. אם ברשותנו תמונות מסוג JPEG או JPG למשל, התמונות הן "אטומות", כלומר כל אזור שאין בו צבע הוא לבן. תמונה מסוג PNG למשל היא תמונה המאפשרת אזורים שקופים, כך שתמונה מסוג זה מתשלבת טוב יותר ומסתירה פחות את תמונת הרקע. במדריך שלפניכם שילבנו תמונת רקע מסוג JPG עם תמונת PNG מעליה על ידי שימוש בתוכנה החינמית און-ליין (כלומר השימוש בה נעשה ישירות ברשת ללא צורך בהורדה ובחינם) PIXLR

שלב 1
יש להכנס לתוכנת העריכה PIXLR - לחץ כאן והתוכנה תפתח בחלון נוסף. כעת לחצו על Open image from computer.

 1

שלב 2
כאן יפתח חלון המאפשר בחירת תמונה מהמחשב שלכם. בחרו כל תמונה שתרצו לערוך ולחצו על Open.

2

שלב 3
כעת נפתח גם את התמונה השניה: בחרו ב Open image שבתפריט הראשי תחת File. כעת יפתח לכם חלון כמו בשלב 2, בחרו את התמונה שתרצו לשלב ולחצו Open.

3

שלב 4
כעת שתי התמונות פתוחות לפניכם. שימו לב שכאשר אתם עובדים על אחת מהן, כל החלונות מתייחסות אליה למשל כאן תמונת SALE נבחרה על ידי העכבר ולכן כל החלונות הימניים Navigator ו-Layers מציגים את מאפייניה. אם נבחר בתמונת הרקע ששמה DJ-10 (ניתן לראות את שם התמונה על גבי המסגרת העליונה של כל תמונה), כל החלונות יציגו את מאפייניה של DJ-10. 

4

שלב 5
כעת נשלב את התמונות על ידי גרירת תמונת SALE על גבי תמונת הרקע DJ-10. נעשה זאת באמצעות כלי ההזזה שנמצא בארגז הכלים השמאלי. לאחר בחירתו, לחצו קליק אחד על התמונה שתרצו להזיז, בדוגמא שלנו על SALE. מסגרת בקו מקווקו הופיעה סביב תמונת SALE כך שהיא מוכנה לגרירה. באמצעות העכבר הקליקו וגררו את SALE על גבי DJ-10. 

5

שלב 6
שימו לב שלאחר הגרירה והעברת התמונה SALE לתמונת הרקע DJ-10 בעצם עברנו אל DJ-10 ובחלונות הימניים אנחנו רואים את מאפייניה. נראה שבחלון ה Layers התווספה שכבה חדשה של התמונה SALE. כלומר, לא עשינו כאן שינוי של תמונת הרקע כי אם הוספנו שכבה נפרדת מעליה. כעת נוכל לעבוד על השכבה העליונה של SALE מבלי לפגוע בתמונת הרקע. בכדי להזיז את SALE על גבי תמונת הרקע פשוט גררו אותה עם העכבר למיקום שתרצו. שימו לב שכלי ההזזה בארגז הכלים השמאלי יהיה לחוץ. אם תרצו למחוק את שכבת SALE, תוכלו לגרור אותה בחלון השכבות Layers אל אייקון פח האשפה שבתחתית חלון Layers, מימין. 
בשלב הבא נציג אפשרות של הוספת אפקט לשכבת SALE. אם אינכם מעוניינים להוסיף אפקטים, עברו שלב 8. 

 6

שלב 7
להוספת אפקט של הבלטה למשל לשכבת SALE, נוודא שהשכבה SALE היא השכבה המודגשת בכחול בחלון השכבות Layers כדי לערוך אותה ונלחץ על אייקון הוספת אפקטים שבתחתית חלון Layers (ראו חץ). בחלון שיפתח נבחר את האפקט הרצוי, להבלטה למשל יש לבחור את האפקט Bevel. שימו לב שלא מספיק לסמן V לידו אלא יש ללחוץ עם העכבר על המילה Bevel בכדי לפתוח את האפשרויות שלה. באפשרויות נמצא Style שיקבע אם ההבלטה היא פנימה או החוצה או מלאה (שחקו אם האפשרויות וראו כיצד זה משפיע), מרחק ההבלטה מהשוליים Distance ומידת ההבלטה Size, זווית ממנה מגיע האור (ההצללה תהיה בכיוון הנגדי), צבע התאורהHighlights Color ושקיפותהHighlights Opacity כאשר 100% היא תאורה אטומה וכשמפחיתים את ה Opacity היא הופכת שקופה, צבע ההצללהShadows Color ושקיפותה Shadows Opacity. לחצו OK לאישור. 

7

שלב 8
לשמירה של התמונה שיצרנו נבחר ב Save שנמצא תחת File בתפריט העליון או בקיצור Ctrl+S במקלדת. שימו לב שהתמונה שתשמר היא זו שמסומנת, כלומר זו עליה אנו עובדים כרגע ושהחלונות הימניים מציגים את מאפייניה, במקרה שלנו, DJ-10 תשמר יחד עם התמונה SALE שהודבקה מעליה עם אפקט הבלטה. 

8

שלב 9
כעת יופיע חלון השמירה. בחרו ב My computer על מנת לשמור את התמונה במחשבכם, בחרו לה שם (מומלץ לשנות את שמה כיוון שאחרת היא עלולה להשמר על גבי התמונה הישנה ללא SALE ובעצם למחוק אותה), בחרו פורמט - JPEG או JPG הם הנפוצים והמומלצים ביותר. אם ישנם אזורים שקופים בתמונה נשמור אותה כ-PNG. בדוגמא שלנו נשמור את התמונה כ-JPEG כיוון שאין לנו אזורים שקופים כלל. לחצו OK לאישור. 

9

כעת במחשבכם תוכלו למצוא את התמונה החדשה ולהמשיך בעבודתכם עימה. 

מקווה שנהניתם ממדריך זה, אם מצאתם אותו שימושי אנא שקלו לשתף אותו ברשתות החברתיות, תודה!

מחיקת אלמנטים מתמונה מבלי לפגוע בשלמותה - מדריך מפורט

לעיתים קורה שצילמנו את התמונה המושלמת, כמעט... ואם רק לא היה את הדבר הזה שמפריע היא היתה התמונה הטובה בעולם. הוצאת אותו אוביקט שמופיע בתמונה על ידי חיתוכו החוצה ממנה היתה משאירה "חור" לבן וכמובן לא לכך התכוונו. לפיכך, בתוכנות עריכת תמונה קיים כלי החותמת, המאפשר לדגום אזורים סמוכים לאוביקט שרוצים להסיר ולהשלים את החסר בכדי לקבל תמונה מושלמת בלעדי האוביקט. מדריך זה מסביר שלב אחר שלב כיצד משתמשים בכלי החותמת בצורה נכונה, בעזרת התוכנה החינמית און-ליין (כלומר השימוש בה נעשה ישירות ברשת ללא צורך בהורדה ובחינם) PIXLR

שלב 1
יש להכנס לתוכנת העריכה PIXLR - לחץ כאן והתוכנה תפתח בחלון נוסף. כעת לחצו על Open image from computer.

1

שלב 2
כאן יפתח חלון המאפשר בחירת תמונה מהמחשב שלכם. בחרו כל תמונה שתרצו לערוך ולחצו על Open.

2

שלב 3
התמונה תפתח בתוכנה ובחלון השכבות Layers נוכל לראות שהיא שכבת הרקע Background. בכדי לשמור על התמונה המקורית נוסיף את התיקון בשכבה נפרדת, כלומר בנפרד מהתמונה, כך שנוכל בעת הצורך לבטל את התיקון שעשינו או לעשות תיקון חדש. בשלב זה בצעו שתי פעולות: פתחו את נעילת שכבת התמונה (Background) ע"י לחיצה כפולה על אייקון המנעול שלצידה וצרו שכבה חדשה המתאפשרת על ידי לחיצה על כפתור New Layer בחלון השכבות. 

3
שלב 4
בתמונה זו נרצה להסיר את הטקסט המופיע על גבי הסכין. את כל התיקון נבצע על השכבה הנפרדת, הריקה. נוודא שאנו עומדים עליה בחלון השכבות (השכבה עליה אנו מבצעים את העבודה תסומן בכחול). בארגז הכלים משמאל נבחר בכלי החותמת. ברגע שנבחר בו יופיעו בפנינו האופציות לכלי החותמת, בסרגל העליון:
1. Brush - כאן נוכל לקבוע את גודל החותמת וסוגה. תחילה בחרו גודל סביר של 20 כמו בדוגמא. 
2. Opacity - אטימות החותמת, כאשר 100 יאפשר תיקון מלא בצבעים "אטומים" ואילו 0 לא יבצע שום תיקון כיוון שיהיה שקוף לחלוטין. אופציה זו יכולה לאפשר לנו לטשטש את הכיתוב על גבי הסכין במקום להסירו לגמרי, אם היינו בוחרים אטימות של 80 אחוז בלבד למשל. לצורך מדריך זה נבחר ב-100 ונבצע תיקון "אטום". 
3. Aligned - במדריך זה לא נשתמש ביתרון אופציה זו, להמשך דרככם בעיצוב דעו שכאן תוכלו לבחור נקודת התחלה לתיקון. 
4. Sample all layers - חשוב ביותר שאופציה זו תסומן ב-V כיוון שהיא הקובעת שהחותמת שלנו נדגמה משכבת התמונה והתיקון עצמו נעשה על גבי שכבה אחרת, השכבה הריקה. לולא סימנו אופציה זו, השכבה הנדגמת ממנה לוקחים את התיקון היתה השכבה עליה אנו עומדים כרגע, והרי זו ריקה!

4 

 שלב 5
כעת ניגש לתיקון: הגדילו את התמונה בכדי שתוכלו לראות היטב את הנעשה באזור בו מתבצעת העבודה. תוכלו להגדיל את התצוגה באמצעות כלי זכוכית המגדלת שבארגז הכלים או על ידי Ctrl והמקש + יחד. אם התצוגה גדלה אולם אזור התיקון אינו במרכז המסך, תוכלו לגרור אותו למרכז באמצעות כלי הגרירה (סימן של יד) בארגז הכלים או על ידי החזקת מקש רווח לחוץ וגרירת התמונה על ידי העכבר למקום הרצוי.  

5
שלב 6
וודאו שוב שכלי החותמת נבחר בארגז הכלים וכן שאנו עומדים על גבי השכבה הריקה ולא על התמונה.  כעת עמדו עם העכבר על גבי אזור ממנו הייתם רוצים להכין דגימה לחותמת למילוי האזור הדורש תיקון. שמרו על מקש Ctrl לחוץ (הסמן יהפך להיות מעין סימן של מטרה) והקליקו עם העכבר ללקיחת דגימה לחותמת. הסירו אצבע ממקש Ctrl ומהעכבר וגשו עם העכבר אל האזור הדורש תיקון. הקליקו עם העכבר והדגימה שלקחתם מקודם תופיע כעת ותכסה את הפגום. המשיכו כך, דגימה + חותמת, עד שכל האזור יתוקן. תוכלו גם לשמור על העכבר לחוץ ולגרור אותו על גבי האזור המתוקן והדגימה שלכם תנוע יחד איתכם.
שימו לב שהתמונה שלכם נשארה שלמה וללא פגע, אם תורידו את ה-V משכבת התיקון שמעליה תוכלו לראות אותה שוב בשלמותה. אם התיקון לא היה מוצלח, תמיד תוכלו למחוק את שכבת התיקון ע"י גרירתה אל האייקון של פח האשפה שבתחתית חלון השכבות, ולהתחיל מההתחלה.

6 

שלב 7
לשמירה של התמונה שתיקנו נבחר ב-Save שנמצא תחת File בתפריט העליון או בקיצור Ctrl+S במקלדת. בחלון השמירה בחרו ב-My computer על מנת לשמור את התמונה במחשבכם, בחרו לה שם (מומלץ לשנות את שמה כיוון שאחרת היא עלולה להשמר על גבי התמונה הישנה ללא התיקון ובעצם למחוק אותה), בחרו פורמט - JPEG או JPG הם הנפוצים והמומלצים ביותר. אם ישנם אזורים שקופים בתמונה נשמור אותה כ-PNG. בדוגמא שלנו נשמור את התמונה כ-JPEG כיוון שאין לנו אזורים שקופים כלל. שמרו את התמונה באיכות גבוהה (100%). לחצו OK לאישור ולמעבר לבחירת מיקום לשמירה במחשבכם.

7 

שלב 8
בחרו מיקום במחשבכם ואל תשכחו ללחוץ על Save. 

8

כעת תוכלו למצוא את התמונה במחשבכם וכשהיא מתוקנת ומושלמת להמשך עבודה. 

מקווה שנהניתם ממדריך זה, אם מצאתם אותו שימושי אנא שקלו לשתף אותו ברשתות החברתיות, תודה!

 

פונטים חינמיים

כשאתם עובדים על פרויקט חדש של מוצר, אתר אינטרנט או אפליקציה, אחת ההחלטות החשובות ביותר שעליכם לקבל היא באיזה פונט עליכם להשתמש על מנת שהוא ייציג באופן המיטבי את הפרויקט שלכם.

Loading...